Myyntiehdot

Tarjous

Lähetämme sinulle tarjouksen 14 vuorokauden sisällä siitä, kun tuotelomakkeesi on saapunut Akselille. Tarjoukseen sisältyy tuotteiden hintaerittely ja tieto siitä, mitkä tuotteet olemme hyväksyneet. Mikäli hyväksyt tarjouksen, voit pakata tuotteet ja lähettää ne meille. Tuotteet julkaistaan Akselin verkkokauppaan 7 vuorokauden sisällä paketin saapumisesta. 

Olet täysin oikeutettu hylkäämään saamasi tarjouksen, jos et ole siihen tyytyväinen. 

Myyntijakso

Myyntijakso on pituudeltaan 180 päivää. Jakso alkaa siitä päivästä, kun hyväksyt saamasi tarjouksen. Julkaisemme myymäsi tuotteet 7 päivän sisällä siitä, kun paketti saapuu meille. Myyntijakso päättyy aina viimeisen myyntikuukauden viimeisenä päivänä, vaikka 180 päivää tulisi täyteen ennen sitä. Emme siis koskaan päätä myyntijaksoa keskellä kuukautta, vaan tuotteita pidetään myynnissä aina kuun loppuun asti. 

Kun myyntijakso on päättynyt, poistamme tuotteet asiakkaiden ostettavista verkkokaupassa. Myyntijakson päättymistä seuraava kuukausi on niin sanottu "tyhjä kuukausi", jonka aikana uutta myyntiä ei tule ja kirjaamme mahdolliset palautuvat tuotteet järjestelmäämme.

Näitä tuotteita emme ota vastaan

1. Products that have an ostoshinta under 30€

2. Merkkituotteita, joiden aitoutta emme voi varmistaa

Myymme Akseli Shopissa vain merkkituotteita, joiden aitouden pystymme varmistamaan. Pyydämme, että liität arvokkaampien merkkituotteiden (kuten laukkujen) mukaan aitoustodistuksen ja dustbagin, sekä tiedon tuotteen ostopaikasta ja alkuperäisestä ostohinnasta.

3. Vaatteita, joissa on likaa tai tahroja

Myymälän puhtaus on meille Akseli Shopissa tärkeää, minkä takia emme voi ottaa vastaan likaisia vaatteita. Tarkistathan vaatteen kainalot, helmat, hihansuut, kaulukset ja lahkeet ennen myyntiä. Pidäthän myös huolta, että vaatteessa ei ole voimakkaita tuoksuja esimerkiksi pesuaineen, parfyymin tai lemmikkien jäljiltä. Emme ota vastaan tuotteita, jotka saattavat olla vahingollisia muille varastomme tuotteille (esim. home, tuholaiset).

4. Vaatteita, jotka ovat rikkinäisiä tai kuluneita

Haluamme antaa Akseli Shopissa vaatteille uuden elämän: tätä varten on tärkeää, että vaatteet ovat vielä käyttökelpoisia myös seuraavalle omistajalle.

Tarkistathan, että myymäsi vaate ei ole nukkaantunut. Kainalot, paidan sivut ja helmat ovat paikkoja, joihin nukkaa tyypillisesti kerääntyy.

Tarkistathan, että vaatteen mahdolliset napit tai hakaset ovat suljettuja. Pidä myös huolta, että napit ja vetoketjut toimivat.

Tarkistathan, että vaate on ehjä. Onko takin tai jakun sisävuoreen tullut repeämiä? Onko neuleiden hihansuussa purkaumia? Reiät jäävät helposti huomaamatta käytössä, joten käy vaatteet huolellisesti läpi.

Lopuksi tarkista, että tuote toimii käytössä. Kellossa on oltava patterit, vaatteiden vetoketjujen on toimittava ja lukkoihin on oltava avaimet.

5. Tuotteita, joissa on eläinten karvoja

Emme ota vastaan tuotteita, joissa on runsaasti eläinten karvoja. Poista kissan- ja koirankarvat tai hiukset vaatteista, ennen kuin lähetät ne meille. 

6. Tuotteita, jotka ovat hygieniaherkkiä

Emme myy hygieniaherkkiä tuotteita, kuten alusvaatteita, uimapukuja, yöasuja,  sukkia, sukkahousuja tai korvakoruja.

7. Vaatteita, joita on räätälöity tai tehty itse

Emme ota Akseli Shopissa vastaan räätälöityjä tai itsetehtyjä vaatteita. Tähän sisältyy mm. vaatteet, joita on kavennettu tai lyhennetty oston jälkeen.

8. Yritys- tai tuotelahjoja

Emme ota vastaan fanituotteita, tuotelahjoja tai yritysten logoilla varustettuja tuotteita niiden matalan jälleenmyyntiarvon vuoksi. Jos haluat, voit kuitenkin myydä tällaisia tuotteita kirpputori-myymälässämme!

9. Vaatteita, jotka eivät ole enää muodissa

Haluamme, että myymäsi vaate löytää uuden omistajan, ja tämän takia emme myy Akseli Shopissa jo muodista poistuneita tuotteita. Esimerkkejä näistä ovat vanhanaikaiset jakut ja juhlavaatteet. 

Jos myyt lastenvaatteita, huomioithan seuraavat asiat:

  • Myymme ainoastaan kuntoluokan 4 ja 5 vaatteita.
  • Emme ota vastaan vaatteita, jotka on saatu äitiyspakkauksesta.
  • Emme myy vaatteita, joista ei löydy kokomerkintää. 

Suosittelemme jättämään vaatteen pois lähetyksestä, jos se ei täytä Akselin ylläolevia vaatimuksia. Jos vaate on kuitenkin käyttökelpoinen, suosittelemme laittamaan sen myyntiin Akselin kirpputorille. Näin vaatteelle voi löytyä uusia käyttökertoja ja käyttäjiä! 

Millaisen korvauksen voin saada vaatteistani? 

Vaatteesi ulosmyyntihintaan vaikuttaa laatu, myyvyys ja brändi. Kun lähetät tuotteet meille, käymme ne huolellisesti läpi ja määrittelemme hinnan kriteerien perusteella - mitä paremmin nämä kolme asiaa täyttyvät, sitä korkeamman tarjouksen saat meiltä. 

Mikäli hyväksyt saamasi tarjouksen, veloitamme 50 % tuotteiden kokonaismyynnistä. Arvokkaimmista tuotteista sovimme provision erikseen, joka on noin 25-30 % riippuen tuotteen arvosta. Käsittelymaksu on 10€ , joka vähennetään myyntituotostasi.

Tilitämme myyntituotot joko kuukausittain tai kertaluontoisesti tietyn myyntijakson ajalta. Jos tuote jää myymättä, emme maksa siitä korvauksia. Tilityksen suuruus perustuu siihen, kuinka hyvin tuotteet ovat tulleet myydyksi. Tuotteiden myyntiaika Akselin verkkokaupasa on 180 päivää. 


Myyntituottojen tilitys

Myyntituotot tilitetään kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisinä arkipäivinä. Tilitykseen sisältyy kaikki tuotteet, jotka olemme myyneet edeltävän kuun aikana. Lähetämme erittelyn myynnistä sähköpostitse aina tilityksen yhteydessä. 

Tilitys tehdään aina kuun viiveellä, sillä kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Saat siis esimerkiksi maaliskuun päätyttyä tilityksen helmikuussa tapahtuneista myynneistä. Näin pidämme huolta, että tilitykseen sisältyvät ainoastaan tuotteet, jotka on oikeasti myyty. 

Tällä hetkellä tuotteiden myynnin seuraaminen reaaliaikaisesti ei vielä ole mahdollista. Myyntiä voi seurata kuukausittaisten erittelyjen avulla: lähetämme sähköpostitse tarkan erittelyn myydyistä tuotteista. Suosittelemme tallentamaan tarjouksesta saamasi listan hyväksytyistä tuotteista, niin pystyt helposti seuraamaan, mitkä tuotteet ovat vielä myymättä. Valitettavasti hyväksyjen tuotteiden listaukseen ei voi enää palata, kun tarjous on hyväksytty - tämän takia se kannattaa ottaa heti talteen.

Lähetämme tilityserittelyn sähköpostitse vain silloin, jos uutta myyntiä on tapahtunut tilitettävän kuukauden ajalta. Jos et saa meiltä sähköpostia, tämä tarkoittaa sitä, että uutta tilitettävää ei ole.


Tuotteiden palautus

Myymättä jääneet tuotteet:

Kun myyntijakso on päättynyt, voimme lähettää mahdolliset myymättä jääneet tuotteet puolestasi hyväntekeväisyyteen tai palauttaa ne takaisin kuljetusmaksun hinnalla. Veloitamme kuljetuksen jälkimmäisessä tapauksessa automaattisesti viimeisen tilityksen aikana. Myymättä jääneiden tuotteiden käsittelystä päätetään jo tarjouksen hyväksymisvaiheessa, ja päätös on sitova. Jos haluat muuttaa päätöstäsi, ota hyvissä ajoin yhteyttä meihin puhelimitse tai sähköpostitse.

Jos olet pyytänyt myymättä jääneiden tuotteiden palautusta, palautus tehdään viimeisen tilityksen jälkeen "tyhjän kuukauden" päätyttyä. Toimitamme myymättömät tuotteet sinulle tällöin kahden viikon sisällä.

Olet myös tervetullut noutamaan myymättömät tuotteet myymälästämme!

UUTISKIRJE