NÄIN MYYT TUOTTEITASI AKSELI SHOPISSA:
Onko kotonasi turhaa tavaraa, josta haluaisit päästä eroon? Vaatteiden ja tuotteiden myyminen Akseli Shopissa on helppoa! Seuraa näitä myyntiohjeita:
1. Liity asiakkaaksi ja rekisteröi vaate- tai tuotelähetyksesi.
2. Täytä ja lähetä tuotelomake Akseli Shopiin hyväksymistä varten.
3. Odota, että lähetämme sinulle tarjouksen ja hyväksy tarjous.
4. Valitse hyväksytyt vaatteet tai tuotteet.
5. Tarkista, että tuotteiden kunto on vaatimusten mukainen.
6. Pakkaa tuotteet.
7. Lähetä paketti Akseliin tai tuo tuotteet paikan päälle.
Ensimmäinen askel vaatteiden tai tuotteiden myynnissä on lähetyksen rekisteröiminen. Se onnistuu näin: täytä alla oleva lomake ja lähetä se meille Akseliin. Teemme sinulle tarjouksen, jonka hyväksyttyäsi voit toimittaa tuotteet meille. Otamme tuotteita vastaan tuotekäsittelyn kapasiteetin rajoissa.
{formbuilder:15861}
KUNTO
Tarkistathan tuotteen kunnon ennen lähetystä: hyväksymme ainoastaan puhtaita, tahrattomia ja hyväkuntoisia vaatteita.
AJANKOHTAISUUS
Otamme vastaan vain tuotteita, jotka myyvät ja ovat nykymuodin sekä sesongin mukaisia. Tarkista sesongit alta.
Sesongit:
Tammikuu - huhtikuu: kevätvaatteet
Maaliskuu - heinäkuu: kesävaatteet
Heinäkuu - syyskuu: syysvaatteet
Syyskuu - tammikuu: talvivaatteet
1. Merkkituotteita, joiden aitoutta emme voi varmistaa
Myymme Akseli Shopissa vain merkkituotteita, joiden aitouden pystymme varmistamaan. Pyydämme, että liität arvokkaampien merkkituotteiden (kuten laukkujen) mukaan aitoustodistuksen ja dustbagin, sekä tiedon tuotteen ostopaikasta ja alkuperäisestä ostohinnasta.
2. Vaatteita, joissa on likaa tai tahroja
Myymälän puhtaus on meille Akselishopissa tärkeää, minkä takia emme voi ottaa vastaan likaisia vaatteita. Tarkistathan vaatteen kainalot, helmat, hihansuut, kaulukset ja lahkeet ennen myyntiä. Pidäthän myös huolta, että vaatteessa ei ole voimakkaita tuoksuja esimerkiksi pesuaineen, parfyymin tai lemmikkien jäljiltä. Emme ota vastaan tuotteita, jotka saattavat olla vahingollisia muille varastomme tuotteille (esim. home, tuholaiset).
3. Vaatteita, jotka ovat rikkinäisiä tai kuluneita
Haluamme antaa Akselishopissa vaatteille uuden elämän: tätä varten on tärkeää, että vaatteet ovat vielä käyttökelpoisia myös seuraavalle omistajalle.
Tarkistathan, että myymäsi vaate ei ole nukkaantunut. Kainalot, paidan sivut ja helmat ovat paikkoja, joihin nukkaa tyypillisesti kerääntyy.
Tarkistathan, että vaatteen mahdolliset napit tai hakaset ovat suljettuja. Pidä myös huolta, että napit ja vetoketjut toimivat.
Tarkistathan, että vaate on ehjä. Onko takin tai jakun sisävuoreen tullut repeämiä? Onko neuleiden hihansuussa purkaumia? Reiät jäävät helposti huomaamatta käytössä, joten käy vaatteet huolellisesti läpi.
Lopuksi tarkista, että tuote toimii käytössä. Kellossa on oltava patterit, vaatteiden vetoketjujen on toimittava ja lukkoihin on oltava avaimet.
4. Tuotteita, joissa on eläinten karvoja
Emme ota vastaan tuotteita, joissa on runsaasti eläinten karvoja. Poista kissan- ja koirankarvat tai hiukset vaatteista, ennen kuin lähetät ne meille.
5. Tuotteita, jotka ovat hygieniaherkkiä
Emme myy hygieniaherkkiä tuotteita, kuten alusvaatteita, uimapukuja, yöasuja, sukkia, sukkahousuja tai korvakoruja.
6. Vaatteita, joita on räätälöity tai tehty itse
Emme ota Akselishopissa vastaan räätälöityjä tai itsetehtyjä vaatteita. Tähän sisältyy mm. vaatteet, joita on kavennettu tai lyhennetty oston jälkeen.
7. Yritys- tai tuotelahjoja
Emme ota vastaan fanituotteita, tuotelahjoja tai yritysten logoilla varustettuja tuotteita niiden matalan jälleenmyyntiarvon vuoksi. Jos haluat, voit kuitenkin myydä tällaisia tuotteita kirpputori-myymälässämme!
8. Vaatteita, jotka eivät ole enää muodissa
Haluamme, että myymäsi vaate löytää uuden omistajan, ja tämän takia emme myy Akselishopissa jo muodista poistuneita tuotteita. Esimerkkejä näistä ovat vanhanaikaiset jakut ja juhlavaatteet.
Jos myyt lastenvaatteita, huomioithan seuraavat asiat:
Suosittelemme jättämään vaatteen pois lähetyksestä, jos se ei täytä Akselin ylläolevia vaatimuksia. Jos vaate on kuitenkin käyttökelpoinen, suosittelemme laittamaan sen myyntiin Akselin kirpputorille. Näin vaatteelle voi löytyä uusia käyttökertoja ja käyttäjiä!
Vaatteesi ulosmyyntihintaan vaikuttaa laatu, myyvyys ja brändi. Kun lähetät tuotteet meille, käymme ne huolellisesti läpi ja määrittelemme hinnan kriteerien perusteella - mitä paremmin nämä kolme asiaa täyttyvät, sitä korkeamman tarjouksen saat meiltä.
Mikäli hyväksyt saamasi tarjouksen, maksamme myydyistä tuotteista sinulle 35-80% ulosmyyntihinnasta riippuen. Tilitämme myyntituotot joko kuukausittain tai kertaluontoisesti tietyn myyntijakson ajalta. Jos tuote jää myymättä, emme maksa siitä korvauksia. Tilityksen suuruus perustuu siihen, kuinka hyvin tuotteet ovat tulleet myydyksi. Tuotteiden myyntiaika Akselin verkkokaupasa on 180 päivää.
KORVAUSTAULUKKO
Esimerkiksi:
Farkut 25€ - maksamme 10€ |
Kengät 50€ – maksamme 25€ |
Laukku 75€ – maksamme 48,75€ |
Takki 130€ – maksamme 104€ |
Tilityksestä vähennetään kertaluontoinen käsittelykulu, joka on 10€.
Ylläolevan esimerkin korvaus on yhteensä 181,25€.
Lähetämme sinulle tarjouksen 14 vuorokauden sisällä siitä, kun tuotelomakkeesi on saapunut Akselille. Tarjoukseen sisältyy tuotteiden hintaerittely ja tieto siitä, mitkä tuotteet olemme hyväksyneet. Mikäli hyväksyt tarjouksen, voit pakata tuotteet ja lähettää ne meille. Tuotteet julkaistaan Akselin verkkokauppaan 7 vuorokauden sisällä paketin saapumisesta.
Olet täysin oikeutettu hylkäämään saamasi tarjouksen, jos et ole siihen tyytyväinen.
Myyntijakso
Myyntijakso on pituudeltaan 180 päivää. Jakso alkaa siitä päivästä, kun hyväksyt saamasi tarjouksen. Julkaisemme myymäsi tuotteet 7 päivän sisällä siitä, kun paketti saapuu meille. Myyntijakso päättyy aina viimeisen myyntikuukauden viimeisenä päivänä, vaikka 180 päivää tulisi täyteen ennen sitä. Emme siis koskaan päätä myyntijaksoa keskellä kuukautta, vaan tuotteita pidetään myynnissä aina kuun loppuun asti.
Kun myyntijakso on päättynyt, poistamme tuotteet asiakkaiden ostettavista verkkokaupassa. Myyntijakson päättymistä seuraava kuukausi on niin sanottu "tyhjä kuukausi", jonka aikana uutta myyntiä ei tule ja kirjaamme mahdolliset palautuvat tuotteet järjestelmäämme.
Myyntituotot tilitetään kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisinä arkipäivinä. Tilitykseen sisältyy kaikki tuotteet, jotka olemme myyneet edeltävän kuun aikana. Lähetämme erittelyn myynnistä sähköpostitse aina tilityksen yhteydessä.
Tilitys tehdään aina kuun viiveellä, sillä kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Saat siis esimerkiksi maaliskuun päätyttyä tilityksen helmikuussa tapahtuneista myynneistä. Näin pidämme huolta, että tilitykseen sisältyvät ainoastaan tuotteet, jotka on oikeasti myyty.
Tällä hetkellä tuotteiden myynnin seuraaminen reaaliaikaisesti ei vielä ole mahdollista. Myyntiä voi seurata kuukausittaisten erittelyjen avulla: lähetämme sähköpostitse tarkan erittelyn myydyistä tuotteista. Suosittelemme tallentamaan tarjouksesta saamasi listan hyväksytyistä tuotteista, niin pystyt helposti seuraamaan, mitkä tuotteet ovat vielä myymättä. Valitettavasti hyväksyjen tuotteiden listaukseen ei voi enää palata, kun tarjous on hyväksytty - tämän takia se kannattaa ottaa heti talteen.
Lähetämme tilityserittelyn sähköpostitse vain silloin, jos uutta myyntiä on tapahtunut tilitettävän kuukauden ajalta. Jos et saa meiltä sähköpostia, tämä tarkoittaa sitä, että uutta tilitettävää ei ole.
Myymättä jääneet tuotteet:
Kun myyntijakso on päättynyt, voimme lähettää mahdolliset myymättä jääneet tuotteet puolestasi hyväntekeväisyyteen tai palauttaa ne takaisin kuljetusmaksun hinnalla. Veloitamme kuljetuksen jälkimmäisessä tapauksessa automaattisesti viimeisen tilityksen aikana. Myymättä jääneiden tuotteiden käsittelystä päätetään jo tarjouksen hyväksymisvaiheessa, ja päätös on sitova. Jos haluat muuttaa päätöstäsi, ota hyvissä ajoin yhteyttä meihin puhelimitse tai sähköpostitse.
Jos olet pyytänyt myymättä jääneiden tuotteiden palautusta, palautus tehdään viimeisen tilityksen jälkeen "tyhjän kuukauden" päätyttyä. Toimitamme myymättömät tuotteet sinulle tällöin kahden viikon sisällä.
Olet myös tervetullut noutamaan myymättömät tuotteet myymälästämme!
Liity Akselin uutiskirjelistalle ja saat viestejä uutuuksista ja kauden tuotteista!